میانسالی و افسردگی در زنان + دلایل و راه حل افسردگی!

خط سلامت: میانسالی یکی از دوره های رشد است که بازه سنی 35 تا55 سال را به خود اختصاص می دهد. تغییرات ناشی از میانسالی احتمال ابتلا به افسردگی را در زنان افزایش می دهد.

میانسالی و افسردگی در زنان + دلایل و راه حل افسردگی!

بحران میانسالی به دوره طبیعی زندگی فرد گفته می‌شود که از دوران جوانی وارد میان‌سالی می‌شود. در طول این زمان بزرگسالان تمایل دارند دستاوردها، اهداف و رویاهای خود را با آنچه در گذشته و در مراحل فعلی زندگی خود می‌خواستند مقایسه کنند. بحران های میان‌سالی در مردان و زنان رخ می‌دهد اما با هم فرق دارد.

به گزارش خط سلامت پژوهش ها نشان داده است تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن، زنان میان سال را در معرض ابتلا به افسردگی قرار می دهد.

میانسالی و افسردگی در زنان

مطالعات نشان داده است میانسالی یک عامل خطر برای ابتلا به افسردگی در زنان تلقی می شود. حتی زنانی که سابقه ابتلا به بیماری افسردگی در تاریخچه زندگی آن ها وجود نداشته در سنین میانسالی در معرض ابتلا به افسردگی قرار می گیرند .

آیا همه زنان در میانسالی افسرده می شوند؟

اگرچه میانسالی احتمال ابتلا به افسردگی را در زنان افزایش می دهد ولی این بدان معنی نیست که تمامی زنان بدون استثناء دچار افسردگی می شوند. زنان میانسال با توجه به تغییرات هورمونی و جسمانی، دچار یک دوره حساسیت روحی شدید شده و احتمال بروز افسردگی در آنان تشدید می شود.

درمان افسردگی زنان در میانسالی

متخصصان توصیه می کنند زنان نباید تصور نکنند به دلیل افزایش سن و ورود به میانسالی، افسردگی طبیعی است؛ لازم است زنان در صورت مشاهده علایم افسردگی نظیر: احساس غم، بی انرژی بودن، مشکلات خواب و اشتها و اشتغال خاطر به مساله مرگ و خودکشی، حتما به یک روانشناس یالینی مراجعه کنند.

چرا زنان در میانسالی در معرض افسردگی قرار می گیرند؟

محققان دریافته اند تغییرات جسمانی در زنان در سن میانسالی، منجر به تغییر در عملکرد هورمون ها می شود و بر سیستم عصبی آنان تاثیر می گذارد و احتمال ابتلا به افسردگی را 2 تا 5 برابر افزایش می دهد.

از نشانه های تغییرات هورمونی هم احساس گر گرفتگی در خانم ها و تعرق زیاد است که تحقیقات نشان می دهد در این زمان حساسیت روحی و عصبی به شدت زیاد شده و افراد در معرض ابتلا به افسردگی قرار می گیرند.

با توجه به این که بسیاری از زنان در سن میانسالی والدین یا عزیزانشان را از دست می دهند و یا با مسائل مالی مواجه شوند، احتمال بروز افسردگی در آن ها مضاعف می شود.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان