این 7 میوه از پرتقال ویتامین C بیشتری دارند

خط سلامت: گرمای تابستان مواد مغذی را کاهش می دهد و نیاز به افزایش تغذیه دارد. ویتامین C برای ایمنی و سنتز کلاژن بسیار مهم است.

این 7 میوه از پرتقال ویتامین C بیشتری دارند

گرمای سوزان تابستان اغلب سلامتی را به خطر می اندازد و مواد مغذی ضروری را از بدن خارج می کند و منجر به کم آبی بدن می شود . به همین دلیل است که بدن ما برای حفظ گرما و جبران مواد مغذی از دست رفته به تغذیه بیشتر و همچنین هیدراتاسیون نیاز دارد.

جالب اینجاست که ویتامین C همان یک آنتی اکسیدان است که می تواند به جبران آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو بیش از حد کمک کند و ایمنی را احیا کند .فلفل دلمه ای قرمز یک منبع عالی است. پاپایا و آناناس به سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. در طول تابستان هیدراته و تغذیه کنید.

ویتامین C چیست و چرا به آن نیاز است؟

ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری است که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مضر کمک می کند و در نتیجه خطر بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. ویتامین C همچنین نقش حیاتی در تقویت سیستم ایمنی دارد، به تولید و همچنین عملکرد گلبول‌های سفید خون برای مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کند.

جدای از آن، برای سنتز کلاژن، پروتئینی که از ساختار و استحکام بافت ها، پوست، استخوان ها و رگ های خونی حمایت می کند، ضروری است. در نهایت، مصرف کافی ویتامین C برای سلامتی و شادابی کلی، به ویژه در فصل تابستان ضروری است. 

فلفل دلمه ای قرمز

پرتقال معمولاً حدود 53 میلی گرم ویتامین C در هر وعده 100 گرم دارد، در حالی که افزودن فلفل دلمه ای قرمز به رژیم غذایی می تواند حدود 127 میلی گرم ویتامین C در هر وعده 100 گرم به شما بدهد.

فلفل دلمه ای قرمز همچنین منبع عالی ویتامین A است که برای بینایی، سلامت و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. علاوه بر این، آنها همچنین حاوی ویتامین B6، ویتامین K1 و فولات، همراه با مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم و منگنز هستند. فلفل دلمه ای قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است که به کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری های مزمن کمک می کند.

انگور فرنگی

سیاه توت‌های سرشار از مواد مغذی هستند که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین K، ویتامین B5 و منگنز به همراه فیبر رژیمی هستند که از سلامت دستگاه گوارش حمایت می‌کنند.

انگور فرنگی سیاه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین ها و فلاونوئیدها است که به کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری های مزمن کمک می کند. آنها به خصوص به دلیل محتوای بالای ویتامین C خود قابل توجه هستند و حدود 181 میلی گرم در هر 100 گرم دارند که بیش از سه برابر مقدار موجود در پرتقال است.

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C، مواد معدنی، فیبر و مواد معدنی است که به افزایش سلامت کلی و همچنین متابولیسم کمک می کند، کیوی حاوی حدود 93 میلی گرم ویتامین C در هر 100 گرم است.

توت فرنگی توت فرنگی

به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا و محتوای فیبر بالا شناخته شده است که به افزایش سلامت متابولیک کلی کمک می کند و برای تقویت سیستم ایمنی عالی است. توت فرنگی در هر 100 گرم تقریباً 58 میلی گرم ویتامین C دارد.

پاپایا

پاپایا یکی از این میوه‌ها است که برای دیابتی‌ها و افرادی که سعی در کاهش وزن دارند عالی است، زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است که به تقویت سلامت کلی گوارش کمک می‌کند. پاپایا حاوی تقریباً 60 میلی گرم ویتامین C در هر 100 گرم است.

آناناس

آناناس یک میوه است که در هر 100 گرم حدود 47 میلی گرم ویتامین C دارد. وجود ویتامین C، بروملین و سایر مواد مغذی ضروری در این میوه، آن را به یک رژیم غذایی سالم تبدیل کرده است.

گواوا

گواوا به دلیل طعم منحصر به فرد و فواید سلامتی قوی خود شناخته شده است، این میوه حدود 228 میلی گرم ویتامین C در هر 100 گرم دارد. گواوا همچنین منبع خوبی از فیبر غذایی، پتاسیم و ویتامین A است که برای سلامت چشم و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. گواوا حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول ها است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب در بدن کمک می کند.

کامو کامو

کامو کامو میوه دیگری است که دارای محتوای ویتامین C بالایی است که یک ماده مغذی ضروری برای عملکرد سیستم ایمنی، سنتز کلاژن و محافظت آنتی اکسیدانی در برابر رادیکال های آزاد است. مصرف کامو کامو ممکن است از سلامت ایمنی حمایت کند، خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت کند و به سلامت کلی کمک کند.​ برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان