خاصیت فوق العاده هندوانه ، طالبی و گرمک بر سلامت + شیوه بهترین انتخاب

خط سلامت: هندوانه ، طالبی و گرمک میوه هایی پر فایده و خنک برای فصل بهار و تابستان هستند که با خوردن یک تکه از آن ها خنک شوید و از شیرینی آنها لذت می ببرید.

خاصیت فوق العاده هندوانه ، طالبی و گرمک بر سلامت + شیوه بهترین انتخاب

هندوانه ، طالبی و گرمک طعم اصلی و واقعی تابستان را به شما می دهند و در عین حال هندوانه ، طالبی و گرمک مجموعه کامل از پتاسیم و دیگر مواد مغذی هستند .

به گزارش خط سلامت به عنوان مثال ¼ طالبی تقریباً 70 درصد از ویتامین c روزانه را به بدن تان می رساند در حالی که تنها 5 کالری دارد و بدون هیچ گونه چربی است.

تاریخچه هندوانه ، طالبی و گرمک

صیفی جات از خانواده کدوها و خیار می باشند، اما در شاخه میوه ها قرار می گیرند آن هم به دلیل این است که دارای طعم شیرینی هستند. صیفی جات برای نخستین بار هزاران سال پیش در آسیای میانه کشت و زراعت شد و هنگامی که کلمبوس آنها را به آمریکا آورد برای نخستین بار آمریکایی ها این میوه ها را دیدند. کلمبوس برای آمریکایی ها بسیار خوشایند بود و از آن بسیار استقبال کردند به طوری که در سال 2004 هر آمریکایی حدود 20 کیلو از این نوع میوه ها مصرف کردند .

هندوانه ، طالبی و گرمک و شیوه های مصرف 

از انواع هندوانه و طالبی ها می توانید برای درست کردن سالاد های تابستانی استفاده کنید که طعم عجیب اما مطبوعی را به سالاد خواهند داد . همچنین می توانید از طالبی در کنار انواع بستنی استفاده کنید.

انتخاب بهترین هندوانه ، طالبی و گرمک

بهترین فصل برای پیدا کردن هندوانه ،طالبی و گرمک فصل تابستان است . صیفی جات باید پوستی سفت و محکم داشته باشند و هنگامی که آنها را در دست می گیرید به نسبت سایزشان سنگین باشند و هیچگونه نقاط نرم یا علائم خرابی روی پوست آنها نباید وجود داشته باشد .

اگر دیدید یک قسمت از این نوع از میوه ها روشن تر از نقاط دیگر است جای نگرانی وجود ندارد زیرا این قسمت محل خواب صیفی جات روی زمین بوده است .

بهترین محل نگه داری هندوانه ، طالبی و گرمک

برای نگهداری آنها بهتر است در دمای اتاق یا آَشپزخانه نگهداری شوند . اما اگر دیدید که آنها بسیار رسیده هستند قسمت برش  داده شده را حتماً باید به وسیله یک پلاستیک بپوشانید و سپس در یخچال قرار دهید زیرا در غیر این صورت آن قسمتی که باز است لزج و غیر قابل استفاده می شود. حدااکثر زمانی که می توانید این نوع صیفی جات را در یخچال نگهداری کنید تنها 5 روز است. دقت کنید قبل از اینکه آنها را برش دهید حتماً پوست آنها را به دقت بشوئید.

حالا برای اینکه بتوانید بهترین و شیرین ترین نوع هندوانه ،طالبی و یا گرمک را انتخاب کنید این راهکارها به شما کمک خواهد کرد .

طالبی

طعم:شیرین ،آبدار،دارای عطر و بوی زیاد .

مواد مغذی: سرشار از ویتامین C,A ،همچنین ویتامین A  این میوه از نوع «بتای روتن» می باشد چگونه می توان یک طالبی خوب انتخاب کرد: پوست آن باید محکم و سفت باشد، هنگامی که پوست آن را بومی کنید عطر زیادی داشته باشد در قسمت انتهایی (جایی که شکوفه آن از آنجا تبدیل به میوه شده است) باید کمی نرم باشد .

هندوانه

طعم:آبدار و تازه ،شیرینی آن از طالبی کمتر است همچنین در مقایسه با گرمک نیز شیرینی کمتری دارد . البته گوشت آن ترد و شکننده است.

مواد مغذی :این میوه سر شار از ویتامین C  لیکوپن است . حدود 20 درصد از ویتامین C  روزانه شما را تأمین می کند و 14 درصد نیاز روزانه ویتامین A  را نیز همچنین تأمین خواهد کرد.

این میوه همچنین سر شار از لیوپن است که یک نوع آنتی اکسیدان  و همچنین رنگدانه ایی است که باعث قرمزی رنگ هندوانه می شود این تازه خاصیت ضد سرطانی دارد که شامل سرطان پروستات ،سینه ،رحم،ریه و سرطان روده بزرگ می شود.

چگونه می توان یک هندوانه خوب انتخاب کرد.

پوست هندوانه باید درخشان و براق باشد . در هندوانه های دو رنگ قسمت سفید آن باید کم رنگ باشد و خطوط سبز باید باریک و کم رنگ باشند در این صورت حتماً هندوانه شیرین خواهد بود . اما نوع دیگر هندوانه بیضی شکل است باید زمینه آن سفید و خطهای آن سبز باشند و هر چه قد کوتاه تر و گردتر باشد بهتر است .

گرمک

طعم: ترد و شکننده تقریباً شبیه خیار شیرین است .

مواد مغذی:دارای ویتامین B  قابل حل در آب  است ،اما در مقایسه با طالبی و هندوانه مواد مغزی گرمک کمتر است.

چگونه می توان یک گرمک خوب انتخاب کرد:

باید پوست آن سفت باشد و لایه بیرونی آن زرد پر رنگ باشد اغلب گرمک ها شیرین هستند و کمتر گرمکی است  که شیرین نباشد و طعم آن دقیقاً مانند کدو یا خیار شیرین است که عطر زیادی نیز ندارند.

اما به یاد داشته باشید اگر طالبی و گرمک شیرین نبودند هیچگاه آنها را با شکر نیامیزید زیرا شکر یک قند مصنوعی است که جز سوختن کاذب در  بدن نقش دیگری ندارد و بلکه از تأثیر واقعی و درمانی گرمک و طالبی هم کم می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان