فیلم/ طرز تهیه نان پیتا ترکیه ای + فوری و ارزان

خط سلامت: نان پیتا یک نان محبوب و معروف در ترکیه است که از خمیری نازک و نرم تهیه می‌شود.

فیلم/ طرز تهیه نان پیتا ترکیه ای + فوری و ارزان

نان پیتا  به صورت دایره‌ای یا بیضی شکل است و معمولاً در فر پخته می‌شود. نان پیتا به عنوان یکی از نان‌های محبوب و پرکاربرد در آشپزی کشور ترکیه شناخته شده است و به همراه غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خط سلامت نان پیتا به راحتی در خانه قابل تهیه است و بافتی بی نظیر دارد. مواد لازم برای تهیه نان پیتا: 500 گرم آرد، 150 میلی لیتر شیر گرم، 150 میلی لیتر آب گرم، 1 قاشق چایخوری نمک، 2 قاشق غذاخوری مخمر خشک، 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون، جعفری خرد شده، فلفل چیلی.

روش تهیه : آرد را با نمک و مخمر مخلوط کنید. آب گرم و شیر را اضافه کنید و ورز دهید تا مایعات جذب شوند. روغن زیتون را اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر صافی به دست آید (حدود 10 دقیقه). خمیر را به شکل توپ در آورید و روی آن را با روغن بپوشانید و به مدت 1 ساعت یا تا زمانی که حجم آن دو برابر شود در جای گرم قرار دهید.

وقتی خمیر بالا آمد، آن را به 6 برش دهید و هر تکه را به شکل توپ در آورید. هر یک از نان‌ها را پهن کنید و روی تابه‌ای که از قبل گرم شده قرار دهید. روی حرارت متوسط رو به بالا 5-6 دقیقه (هر طرف 2.5-3 دقیقه) بپزید. وقتی هر نان را برمی‌گردانید، باید وسط آن پف کند. هر نان داغ را با برس روغن بمالید، سپس روی آن را با جعفری و تکه های فلفل چیلی بریزید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان