5 ویتامین و 6 خاصیت مارچوبه که گیاهان دیگر ندارد

خط سلامت: مارچوبه که به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شود، سرشار از ویتامین ها، (A، C، E، K، B6)، مواد معدنی، (آهن، فولات، مس، کلسیم)، پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان ها است.

5 ویتامین و 6 خاصیت مارچوبه که گیاهان دیگر ندارد

مارچوبه یک سبزی کم کالری است که به دلیل طعم و مزه بی نظیرش شناخته شده است. 

به گزارش خط سلامت مشخصات مواد مغذی چشمگیر مارچوبه را در دوران بارداری حیاتی می کند، سلامت قلب را ارتقا می دهد و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. 

مارچوبه و کاهش وزن

مارچوبه باعث کاهش وزن می شود. نه تنها چربی و کالری کمی دارد (یک فنجان فقط 32 کالری دارد)، بلکه مارچوبه سرشار از فیبر محلول و نامحلول است که آن را به گزینه ای عالی برای کاهش وزن تبدیل می کند.

به شما کمک می کند سریعتر احساس سیری کنید و کلسترول را کاهش دهید. برای بهره مندی از حداکثر سود، آن را با یک تخم مرغ آب پز همراه کنید.

 از بارداری حمایت می کند

مارچوبه یکی از بهترین منابع طبیعی فولات است. فولات کافی در رژیم غذایی در دوره های رشد سریع مانند بارداری، نوزادی و نوجوانی ضروری است. اسید فولیک یک مکمل حیاتی در دوران بارداری است که از سقط جنین جلوگیری می کند و از جنین در حال رشد در برابر نقص لوله عصبی محافظت می کند.

خلق و خو را تقویت می کند

غنی از فولات، ویتامین B موجود در مارچوبه می تواند خلق و خو را تقویت کرده و به جلوگیری از تحریک پذیری کمک کند. فولات ممکن است با جلوگیری از تشکیل بیش از حد هموسیستئین در بدن، خطر افسردگی را کاهش دهد. مارچوبه همچنین حاوی مقدار خوبی تریپتوفان است، اسید آمینه ای که خلق و خو را بهبود می بخشد.

نفخ را کاهش می دهد

این سبزی به دلیل داشتن فیبر محلول و نامحلول به بهبود سلامت کلی گوارش کمک می کند. فیبر غذایی منحصر به فرد اینولین موجود در مارچوبه هضم غذا را تقویت می کند.

اینولین یک پروبیوتیک است، به تقویت تعادل سالم باکتری‌های خوب در دستگاه گوارش کمک می‌کند که باکتری‌های شناخته شده برای تقویت جذب مواد مغذی را تغذیه می‌کند، آلرژی‌ها را کاهش می‌دهد و خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد .

جلوگیری از پوکی استخوان

مصرف خوب ویتامین K می تواند با بهبود جذب کلسیم و کاهش مقدار کلسیم دفع شده در ادرار، سلامت استخوان ها را تقویت کند. یک وعده مارچوبه حدود نیمی از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین K را تامین می کند.

UTI در مارچوبه

وجود اسید آمینه آسپاراژین در مارچوبه آن را به یک ادرار آور طبیعی تبدیل می کند، مایعات و نمک اضافی را از بدن دفع می کند که ممکن است از عفونت دستگاه ادراری جلوگیری کند.

راه های گنجاندن مارچوبه در رژیم غذایی

مارچوبه می تواند سبز، سفید یا بنفش باشد. زمانی باید خریداری شود که ساقه آن خشک و سفت باشد، نرم، سست و پژمرده نباشد. می توان آن را به صورت خام یا پخته مصرف کرد.

پیچیدن انتهای ساقه در یک حوله کاغذی مرطوب و نگهداری در کیسه پلاستیکی در یخچال طراوت را حفظ می کند.

مارچوبه را می توان در ترکیب با غذاهای مختلف اضافه کرد - املت، سالاد، بسته بندی، یا به سادگی مارچوبه را در روغن زیتون، با سیر و فلفل تفت دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان