آب لیمو و عسل معجزه نمی کند+ تاثیرات علمی را بشناسید

خط سلامت: آب لیمو را با آب گرم مخلوط کنید و در ساعات اول صبح بنوشید . روش مناسبی است که می‌توان این ماده غذایی را به رژیم غذایی اضافه کرد و سلامتی‌ را بهبود بخشید.

آب لیمو و عسل معجزه نمی کند+ تاثیرات علمی را بشناسید

آب لیمو به دلیل داشتن ویتامین C نوشیدنی مناسبی برای انرژی اول صبح است. نوشیدن هر گونه آب، به خصوص آب گرم، اول صبح می تواند به شستشوی دستگاه گوارش و آبرسانی مجدد به بدن کمک کند.

به گزارش خط سلامت به فواید مصرف آب لیمو در این بخش پرداخته شده است:

آب لیمو و هضم غذا

مصرف آب لیمو در صبح سطح انرژی را به‌طور قابل‌توجهی بالا نگه می دارد و به هضم غذا در طول روز کمک می کند.

بهبود عملکرد سیستم بدن

کبد در طول خواب بسیار فعال است زیرا این زمان برای بازسازی بدن است. نوشیدن آب کافی، به خصوص در صبح، کمک می کند تا  بدن کارهایش را به بهترین نحو انجام دهد. حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آب لیمو می تواند به تحریک تولید اسید معده مناسب و تولید صفرا کمک کند. برای داشتن کبد و سیستم لنفاوی شاد، نوشیدن ۱ تا ۲ لیوان آب لیمو قبل از نوشیدن قهوه یا چای توصیه می شود.

 تقویت سیستم ایمنی

هر لیمو حاوی 30-50 میلی گرم ویتامین C است. لیمو همچنین حاوی پتاسیم هستند. نوشیدن آب لیمو در اول صبح به بدن این فرصت را می دهد که این ویتامین ها را به طور موثر جذب کند و می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. ویتامین C همچنین برای غده فوق کلیه مفید است و به طور بالقوه می تواند به کاهش اثرات استرس کمک کند.

شادابی پوست

آب لیمو می تواند بدن را پاکسازی و هضم را بهبود بخشد. همچنین لیمو به دلیل داشتن ویتامین C باعث تولید کلاژن برای داشتن پوستی صاف و سالم می شود.

وزن متناسب

شواهد نشان می دهد نوشیدن آب، به ویژه آب لیمو، در اول صبح می تواند به حفظ وزن سالم کمک کند. محققان آلمانی دریافتند نوشیدن آب کافی باعث افزایش متابولیسم می شود. البته نوشیدن آب (یا آب لیمو) به خودی خود یک راه حل معجزه آسا برای کاهش وزن نخواهد بود، اما با عادات سالم دیگر، می تواند به حفظ وزن سالم کمک کند.

باور های غلط مصرف آب لیمو

نوشیدن آب کافی و افزودن کمی تقویت کننده ویتامین C ایده های خوبی هستند، اما هیچ پشتوانه علمی برای برخی از ادعاهای مطرح شده در اینترنت در مورد فواید آب لیمو وجود ندارد:

سطوح pH را متعادل می کند : یک تئوری وجود دارد که برخی غذاها می توانند تاثیرات اسیدی یا قلیایی در بدن به جا بگذارند. این درست است، اما این فقط روی PH ادرار و نه بر PH خون تاثیر می گذارد.

سموم را دفع می کند : نوشیدن آب برای کمک به بدن برای از بین بردن طبیعی ضایعات سلولی مهم است (فرآیندی که به طور طبیعی انجام می شود)، اما ادعا می شود آب لیمو توانایی خاصی برای شستشوی سموم دارد، بدون اینکه مشخص شود چگونه این فرآیند کار می کند.

از سرطان جلوگیری می کند : بسیاری از همان مقالاتی که ادعا می کنند آب لیمو بدن را قلیایی می کند، ادعا می کنند که باعث ایجاد یک محیط قلیایی می شود که در آن سلول های سرطانی نمی توانند رشد کنند.

ضریب هوشی را افزایش می دهد : در حالی که نوشیدن آب یا آب لیمو در صبح می تواند به هوشیاری و تمرکز کمک کند، شواهدی وجود ندارد که نشان دهد آب با لیمو واقعاً ضریب هوشی را در طولانی مدت افزایش می دهد.

طرز تهیه دمنوش لیمو

زمان آماده سازی : 5 دقیقه

کالری : 34 کیلو کالری

مواد اولیه

1 لیوان آب (گرم، نه جوشان)

1 عدد لیمو

زنجبیل تازه (دلخواه)

دستورالعمل

لیمو را از وسط نصف کرده و نصف یا کل لیمو را در آب فشار داده. در صورت استفاده، زنجبیل را پوست گرفته و برش داده و به آب اضافه کرده وپس از 5 دقیقه میل شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان