قانون «بدون تماس» را در رابطه جدی بگیرید

خط سلامت: جدایی و پایان رابطه احساسی، با مجموعه ای از احساسات منفی مانند: غم و ناامیدی همراه است. پس از جدایی افراد معمولا اشتیاق زیادی برای برگشت مجدد به رابطه دارند؛ در حالی که قانون" عدم تماس" با این تمایل انسان ها کاملا در تضاد است.

 قانون «بدون تماس» را در رابطه جدی بگیرید

جدایی منجر به بروز طیف وسیعی از احساسات منفی می شود. افراد پس از جدایی، برای کاهش این احساسات منفی سعی می کنند، مجددا به رابطه سابق خود برگردند، بدون آنکه هیچ یک از مشکلات موجود در رابطه را حل کرده باشند.

به گزارش خط سلامت پس از جدایی، پیروی از  "قاعده عدم تماس" به کاهش احساسات منفی کمک می کند. همچنین پیروی از "قاعده عدم تماس" به هر از طرفین رابطه فرصت می دهد تا با تفکر منطقی به رفع مشکلات موجود در رابطه بپردازند.

جدایی و قاعده عدم تماس

جدایی در نتیجه پیروی از قاعده عدم تماس تسهیل می گردد.

قانون عدم تماس به عنوان ابزاری حیاتی برای بهبودی پس از جدایی عمل می‌کند و به افراد اجازه می دهد، احساسات حاصل از جدایی را پردازش کرده و آن ها را به بهترین شکل ممکن، مدیریت کنند.

 "قاعده عدم تماس" به فرد فرصت می دهد تا یک دیدگاه واقع بینانه از شریک زندگی خود ایجاد کند و از فانتزی ها و انواع مختلف خیالپردازی اجتناب کند.

پایبندی به قاعده عدم تماس

قاعده عدم تماس، در حقیقت به شرکای احساسی فرصت می دهد تا پس از جدایی موقت، روی احساسات و مسائل فردی خود کار کرده و رابطه را به شیوه ای مفید بازسازی کنند. چند مورد که پایبندی به قاعده عدم تماس را تسهیل می کند، عبارت است از:

مشخص کردن مرزها

استفاده از زمان جدایی به عنوان فرصتی برای رشد شخصی 

فعال بودن و شرکت در سرگرمی های شادی بخش

اجتناب از بررسی رسانه‌های اجتماعی شریک احساسی و مرور خاطرات

مدیریت تنهایی و غم در دوره عدم تماس"

یکی از چالش های عاطفی ناشی از جدایی، احساس تنهایی و غم است.

بر اساس تحقیقات، دریافت حمایت اجتماعی از جانب خانواده و سایر افراد احساسات منفی ناشی از جدایی را کاهش می دهد. 

دوستی پس از پایان دوره عدم تماس

برقراری مجدد رابطه احساسی بعد از دوره عدم تماس تا حد زیادی به ماهیت رابطه و پیشرفت حاصل از جدایی بستگی دارد. اگر هر دو فرد رشد کرده باشند و واقعاً علاقه مند به حفظ ارتباط باشند، می توان رابطه را به شیوه ای سازنده مجددا آغاز کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان