املت لوبیا سبز؛ صبحانه پرخاصیت بهاری با طمع فوق العاده + طرز تهیه

خط سلامت: املت رودباری (املت لوبیاسبز) بسیار خوشمزه و با طعم متفاوت است که با توجه به لوبیا خواص زیادی دارد. املت رودباری را می توان در کنار انواع نان ها به عنوان صبحانه یا وعده شام سرو نمود.

املت لوبیا سبز؛ صبحانه پرخاصیت بهاری با طمع فوق العاده + طرز تهیه

آشپزی ساده و درست کردن وعده‌های کم‌دردسر و فوری همیشه جذاب است. یکی از این بشقاب‌های بسیار ساده اما دلچسب املت است.

به گزارش خط سلامت، املت لوبیا سبز که به املت رودباری نیز معروف است یکی از انواع املت ها است که می توان از آن در صبحانه و شام استفاده کرد!

املت رودباری بسیار خوشمزه و با طعم متفاوت است که با توجه به لوبیا خواص زیادی دارد. املت رودباری را می توان در کنار انواع نان ها به عنوان صبحانه یا وعده شام سرو نمود. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با طرز تهیه املت رودباری آشنا می کنیم!

طرز تهیه املت لوبیا سبز

مواد لازم

لوبیا سبز بهاری    ۲۰۰ گرم

سیر    ۲ حبه

گوجه فرنگی    ۳ عدد

نمک و فلفل    به مقدار لازم

زردچوبه    به مقدار لازم

تخم مرغ    ۳ عدد

مرحله اول

برای تهیه املت خوشمزه و مخصوص به روش رودباری در ابتدای کار، لوبیا ها را شسته و اندازه کوچک تر از بند انگشت خرد می کنیم. سپس با کمی آب درون قابلمه می ریزیم تا بپزد. وقتی لوبیا ها پخته شد، آبکش می کنیم تا آب اضافه آن خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. نمک و زردچوبه را به روغن اضافه کرده و لوبیا ها را هم می ریزیم تا تفت بخورد. وقتی لوبیا ها تفت خورد، سیر را له کرده یا رنده می کنیم و به لوبیا اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این فاصله گوجه ها را شسته و خرد کرده و درون دستگاه غذا ساز می ریزیم تا پوره شود. سپس پوره گوجه را به تابه اضافه می کنیم. سپس حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم تا مواد کامل پخته شود و آب خوراک کشیده شده و به روغن بیفتد.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را داخل یک کاسه می شکنیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و به آرامی آن را هم می زنیم تا تخم مرغ ها به خورد مواد برود و املت یکدستی ایجاد شود. سپس در ظرف مناسب سرو می ریزیم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: چی شی 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان