فیلم/ یسنا کوچولو چگونه از چنگال آدم ربا نجات یافت؟ + آدم ربایان چه ویژگی های شخصیتی دارند؟

خط سلامت: دادستان عمومی و انقلاب کلاله اعلام کرد تحقیقات درباره مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای تا زمان شناسایی و دستگیری همه عوامل ادامه دارد.

فیلم/ یسنا کوچولو چگونه از چنگال آدم ربا نجات یافت؟ + آدم ربایان چه ویژگی های شخصیتی دارند؟

یسنا دختر چهارساله ای که در زمین های کشاورزی گم شده بود، پس از 5 روز جست و جوی مردمی با همکاری هلال احمر پیدا شد.

به گزارش خط سلامت سیدجواد میردوستی، دادستان عمومی و انقلاب کلاله گفت: بلافاصله پس از اعلام مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای با تشکیل پرونده قضایی عملیات جستجو و اقدامات قضایی، پلیسی و اطلاعاتی برای بررسی موضوع آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب کلاله گفت: در ادامه بررسی‌ها با توجه به شواهد و قراین ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک تقویت شد و در پی تحقیقات با دستور بازپرس پرونده چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند. 

غریب آبادی رئیس هلال احمر گلستان در گفت و گو با خبرنگار رکنا گفت: 5 روز جستجو بی وقفه برای یافتن یسنا دختر گمشده در نهایت توسط کایت سواران هلال احمر زنده پیدا شد. این منطقه چندین بار مورد تجسس قرار گرفته بود.

4 بار گشت زنی علف ها انجام شده بود و نمی دانیم داستان گم شدن این کودک چه بوده است ، گمانه زنی ها در خصوص ربودن این کودک می تواند قابل بحث باشد اما اکنون هیچ پاسخ درستی ای نمی توانیم بدهیم.

با توجه به پیدا شدن یسنا دختر گمشده در گندم زار های منطقه و زنده بودن این دختر بچه بعد از 4 روز اقدامات درمانی در حال انجام است.

یسنا

 سردار دادگر فرمانده انتظامی استان گلستان با اعلام این خبر به رکنا گفت : دقایقی پیش تجسس های نیرو های امدادی ، پلیسی و سگ های زنده یاب به نتیجه نشست و یسنا دختر گمشده پیدا شد.

«یسنا دیدار» دختر چهار ساله روستای «یلی‌بدراق» بخش «پیشکمر» شهرستان کلاله که از عصر یکشنبه نهم اردیبهشت ماه مفقود شده  بود و تجسس برای پیدا کردن توسط هلال‌احمر، نیروی انتظامی، نیروهای مردمی با تمامی تجهیزات و امکانات در چهار روز گذشته ادامه داشت زنده پیدا شد.

نهایتا مدیرعامل جمعیت هلال احمر به خبرنگار فارس از زنده پیدا شدن این کودک ۴ ساله توسط تیم پاراگلایدر خبرداد.

افرادی که اقدام به دزیدن و ربودن کودکان می کنند چه شخصیتی دارند؟

دکتر مریم سامانی - روانشناس بالینی و استاد دانشگاه- می گوید: افراد آدم ربا و کسانی که اقدام به ربودن کودکان می کنند در روابط شان به قدرت نیاز دارند. در آدم ربایی قدرت موضوع مهمی است. این افراد اغلب خودشیفته هستند  و باید گفت به هیچ عنوان همدلی ندارند بنابراین  در برابر عجز و گریه و التماس والدین هیچ عکس العمل همدلانه و مهربانانه ای نشان نخواهند داد خودشیفته ها دنیا را فقط از منظر خود می بینند.

وی ادامه داد: ترفندهای رایج برای ربودن کودکان شامل: بیا سوار ماشین شو، آب نبات و شکلات برات می  خرم ، کمک کن گربه یا سگ ام را پیدا کنم، نمی دانی چه حیوان خوشگلی دارم بیا بریم نشانت بدهم، درخواست راهنمایی، یا ادعای اینکه والدین ات از من خواسته است که تو را به خانه ببرم ؛ می شود.

وی در مورد تبعات روانی ربوده شدن کودکان  گفت:  بطور کلی با 5 اثر در آدم ربایی مواجه هستیم که شامل : ترس و اضطراب

، درماندگی و ناامیدی ،خشمی که می تواند متوجه هر کسی شود، واکنش های احساسی مانند شوکه شدن و بی حسی عاطفی؛ گسستگیمانند احساس بی حسی و خاموشی عاطفی و آنهدونیا که معنای از دست دادن لذت در انجام کارها می دهد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ربوده شدن کودکان در همه جای دنیا دیده می شود اما چگونه از کودک ربایی می  توان جلوگیری کنیم؟ فقط با آگاهی می توان این کار را انجام داد به کودکان خود بگوئید هرگز کسی را به دنبال آنها نخواهید فرستاد و با بزرگسالانی که نمی شناسند نباید صحبت کنند. 

آما آیا این پرونده بسته شد؟

گم شدن فرزند و از دست دادن فرزند در هر مکانی که باشد یکی از وحشتناک ترین تجربیاتی است که هم والدین و هم کودکان آن را تـجربه می کنند .

دکتر مریم سامانی - روانشناس بالینی و عضو هیات علمی دانشگاه می گوید: گم شدن فرزند در حقیقت تجربه و شوک عاطفی و روانی بزرگی برای کوکان و والدین محسوب می شود زیرا آنان با ترس شدید و احساس ناامیدی بزرگی مواجه می شوند و والدین نیز در این زمان تجربه و سوگ بزرگ از دست دادن و سرنوشت نامعلومی که ایجاد شده است با بمباران افکار تجربه می کنند و حس گناه آرام شان نمی گذارد.

وی افزود : به این علت گمان می کنم بجای اینکه خیال مان راحت باشد که یسنا پیدا شد باید فکر کنیم و توجه داشته باشیم که وظیفه اجتماعی مان تمام نشده است .

بر اساس مطالعات تأثیر گم شدن در کودکی به میزان استرس زا بودن آن حادثه بستگی دارد. به عبارت دیگر آسیبی که می تواند در اثر گم شدن ایجاد شود، در یک طیف قرار دارد. بر اساس میزان ترسی که کودک تجربه کرده باشد میزان آسسیبی که به او وارد شده متفاوت است .

دکتر مریم سامانی - روانشناس بالینی و عضو هیات علمی دانشگاه می گوید: نباید اهمیت تجربیات کودکی را نادیده گرفت زیرا این گونه حوادث دنیای ذهنی کودکان را به هم م یریزد و آنان احساس ناامنی می کنند و این ترس و احساس عدم امنیت در تمام عمر با آنان همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: خوب است که والدین از همان کودکی در مورد گم شدن و حوادثی این چنینی با فرزندان خود صحبت کنند و این جدایی را برای آنان توضیح دهند که اگر کودکی با آن مواجه شد آمادگی ذهنی داشته و ترس از رها شدن و دوست داشته نشدن و ناامنی ذهنش را تحت الشعاع قرار ندهد. 

وی خاطر نشان کرد: اثرات روانی این جدایی و گم شدن موجب پریشانی عاطفی ، احساس غم و اندوه، اضطراب و رها شدن در کودکان شود. همچنین در آینده آنان را دچار مشکلات رفتاری مانند پرخاشگری، گوشه گیری یا رفتارهای غیراخلاقی خواهد کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان