روانشناسی شخصیت / ویژگی های شخصیت افراد با سندرم شخصیت اصلی را بشناسید

اگر اغلب احساس می‌کنید که در مرکز توجه قرار دارید و افراد اطراف تان تنها نقش‌های فرعی دارند، ممکن است دچار سندرم شخصیت اصلی شده باشید.

روانشناسی شخصیت / ویژگی های شخصیت افراد با سندرم شخصیت اصلی را بشناسید

افراد دچار سندرم شخصیت اصلی احساس می‌کنند همه چیز حول محور آنها و مشکلات شان می‌چرخد.

 

افراد با سندرم شخصیت اصلی فکر می کنند زندگی آنها عالی است. شخصی که خود را به عنوان شخصیت اصلی مطرح می کند اغلب زندگی خود را از طریق لنزهای رز رنگی ارائه می دهد که تصویری نادرست از خود را در مقابل افرادی که می خواهند تحت تأثیر قرار دهند به تصویر می کشند.

افراد با سندرم شخصیت اصلی تمایل دارند دائماً شخصیت آنلاین خود را با تنظیم دقیق عکس‌های شان بسازند که حس و حال و هوای مورد نظر آنها را به مردم می‌دهد.

مشکل این ویژگی این است که آنها تصویر خود را بیش از حد کنترل می کنند و ممکن است به هر کسی که با آن مخالفت کند، حمله کنند.

در انتقاد خوب نیستند

مراقب باشید افراد مبتلا به سندرم شخصیت اصلی اغلب پذیرش انتقاد یا شوخی را مشکل می‌دانند. نمی‌توان انکار کرد که زندگی در یک حلقه سالم به ما این فرصت را می‌دهد که به خاطر مسائل خوب مورد انتقاد قرار بگیریم، با این حال، افراد مبتلا به سندرم شخصیت اصلی تشخیص و هضم توصیه‌ها به عنوان توهین‌هایی که فکر می‌کنند هر نوع انتقادی همیشه مبتنی بر آن است دشوار است. 

سختی‌های عاشقانه

همه می‌دانند در هر فیلمی، شخصیت اصلی همیشه با یک مانع یا سختی مواجه می‌شود که می‌تواند شخصیت او را توسعه دهد  یک پایان خوش همیشه در مورد فیلم وجود دارد. با این حال، فردی که دارای سندرم شخصیت اصلی است، تمایل دارد فکر کند که سختی‌های او چیزی است که باید آن را رمانتیک کند. به جای اینکه به دنبال راه حلی باشد که در نهایت شخصیت او را به عنوان یک فرد توسعه دهد، آنها تمایل دارند در مبارزه و رویاپردازی درباره پایان خوش زندگی کنند.

سندرم شخصیت اصلی یک مفهوم نسبتاً جدید است و تاکنون تحقیقات زیادی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن انجام نشده است. با این حال، اگر فردی به علائم قرمز ذکر شده سندرم شخصیت اصلی مبتلا شود، به راحتی می تواند به خودشیفتگی لغزش کند که می تواند حتی بیشتر به سلامت روان او آسیب برساند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان