فیلم / این 9 کار می تواند بر قدرت مغز تاثیر بگذارد

خط سلامت :مغز انسان احتمالاً مرموزترین عضو بدن ما است. دانشمندان به یادگیری حقایق جدید در مورد کار آن ادامه می دهند، اما هنوز رازهای زیادی را پنهان می کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم شما را با درخشان ترین اکتشافات چند سال اخیر در زمینه تحقیقات مغزی آشنا کنیم.

فیلم / این 9 کار می تواند بر قدرت مغز تاثیر بگذارد

اگر به دنبال تقویت حافظه خود هستید و می‌خواهید از ۱۰۰ درصد مغزتان استفاده کنید یا می‌خواهید هوش خود را تقویت کنید. اگر می‌خواهید بدانید که چطور می‌توانید مغز خود را فعال کنید تا حافظه قوی داشته باشید با ما همراه باشید.

به گزارش خط سلامت ،چند راه ساده برای تقویت هوش و تقویت قدرت مغز شما وجود دارد که مطمئنا شما را شگفت زده خواهند کرد!

شماره نه : کمبود مزمن خواب حافظه را بدتر می کند

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی شواهد قانع کننده ای یافته اند که نشان می دهد کمبود خواب می تواند حافظه را بدتر کرده و باعث آلزایمر شود. در طول یک خواب کامل شبانه، سلول های مغز ترکیبات سمی خطرناک برای مغز ما را حذف می کنند. اگر فردی هرگز به اندازه کافی نخوابد، تأثیر مخربی بر سلول های مغز او می گذارد.

شماره هشت : استرس طولانی مدت مغز را از بین می برد

کاهش حافظه، توانایی یادگیری، خودکنترلی، اینها پیامدهایی هستند که استرس مزمن با آنها همراه است. همچنین، به احساس تحریک، اضطراب، تنش و اغلب حواس پرتی فرد کمک می کند.

شماره هفت : عشق و نفرت اشتراکات زیادی دارند

دانشمندان بریتانیایی دریافتند که عشق و نفرت از مناطق مشابه مغز سرچشمه می گیرد.  با این حال، بر خلاف نفرت، عشق به طور قابل توجهی فعالیت حوزه های مسئول قضاوت و تفکر منطقی را کاهش می دهد.

شماره شش : مغز به کم آبی حساس است

مغز ما تقریباً 80 درصد آب است.  بنابراین، حتی از دست دادن متوسط ​​مایعات (حدود 2٪) تمرکز و هوشیاری را کاهش می دهد و منجر به زوال حافظه کوتاه مدت و سایر توانایی های شناختی می شود.

شماره پنج : بارداری ساختار مغز را تغییر می دهد

دانشمندان ثابت کردند که بارداری مقدار ماده خاکستری درنواحی مغز که مسئول شناخت اجتماعی و توانایی درک افراد دیگر هستند را کاهش می دهد.  همه چیز برای تقویت ارتباط مادر و نوزاد، کمک به یک زن برای درک نیازهای فرزندش و توجه به خطرات بیرونی احتمالی ضروری است.

شماره چهار: فراوانی قند در رژیم غذایی باعث بدتر شدن حافظه و کاهش توانایی یادگیری  می شود

فروکتوز فراوان در رژیم غذایی باعث کندی مغز و کاهش توانایی آن در یادگیری، به خاطر سپردن اطلاعات و تمرکز می شود.  این به این دلیل است که قند اضافی باعث از بین رفتن ارتباطات عصبی در مغز می شود. دانشمندان تاکید می کنند که شکر تولید شده صنعتی بسیار مضرتر است (به نوشابه ها، چاشنی ها، سس ها و غذای کودک اضافه می شود).

با این حال، محصولات حاوی اسیدهای چرب امگا 3 (مانند ماهی های چرب، آجیل و روغن ماهی) عواقب این اختلال را برطرف می کنند.  بنابراین، ما باید یک قوطی ساردین داشته باشیم.

شماره سه : عشق عاشقانه و احساسات مادرانه بسیار شبیه هستند

به نظر می رسد، با توجه به فعالیت مغز، روابط عاشقانه و احساسات مادری بسیار شبیه هستند، اما تفاوت هایی نیز وجود دارد.  به عنوان مثال، عشق پرشور نواحی مغز مربوط به برانگیختگی جنسی را فعال می کند. علاوه بر این، احساس اضطراب و ترسکاهش می یابد و احساس سرخوشیافزایش می یابد.  عشق مادری زمینه های ایجاد محبت را فعال می کند.

شماره دو : نقاشی کار مغز را بهبود می بخشد

یک مطالعه نشان داد که نقاشی و تأمل در آثار هنری تعامل بین نواحی مغز را بهبود می بخشد و در عین حال پیری آن را کند می کند. دانشمندان تأثیر هنر را بر افراد 62 تا 70 ساله مطالعه کردند نیمی از آنها دوره تاریخ هنر و نیمی دیگر دوره نقاشی را گذراندند. کلاس های نقاشی نتیجه قوی تری نسبت به تاریخ هنر داد.

شماره یک : خواندن مغز را تمرین می دهد

دانشمندان آکسفورد ثابت کردند که فرآیند خواندن،توانایی های شناختی مغز را آموزش می دهد.  همچنین مناطقی را فعال می کند که در زمان های دیگر استفاده نمی شوند.

هنگام مطالعه، خون وارد نواحی مغز می شود که مسئول تمرکز و شناخت هستند. قابل ذکر است که این اثر در هنگام تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای رخ نمی دهد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان