فیلم / فواید ماست یونانی ویژه افراد آگاه به سلامت

خط سلامت :ماست یونانی (به انگلیسی: Greek Yogurt) در اصل همان ماست معمولی است، فقط در انتها، ماست را صاف می‌کنند تا آب‌پنیر اضافی از بین برود و محصولی غلیظ‌تر ایجاد شود. در واقع ماست یونانی با صاف‌کردن آب‌پنیر اضافی موجود در ماست معمولی تهیه می‌شود که باعث می‌شود ماست، غلیظ‌تر، خامه‌ای‌تر و لطیف‌تر از ماست معمولی باشد.

فیلم / فواید ماست یونانی ویژه افراد آگاه به سلامت

ماست یونانی به طور فزاینده ای محبوب شده است، به ویژه در میان افراد آگاه به سلامت و اغلب به عنوان یک انتخاب سالم تر نسبت به ماست معمولی معرفی می شود.

به گزارش خط سلامت، ماست یونانی یک نسخه غلیظ تر و خامه تر از ماست معمولی است.

 ماست یونانی نسبت به ماست های معمولی کالری بیشتری دارد زیرا حاوی چربی بیشتر و پروتئین بسیار بیشتری است. مشخصات ریز مغذی بین آنها مشابه است.

شماره یک، این ماست پروتئین بیشتری دارد

این ماست حاوی نه گرم پروتئین در هر 3.5 اونس است که تقریباً سه برابر بیشتر از ماست معمولی است.

خوردن پروتئین کافی با فواید سلامتی بسیاری از جمله بهبود ترکیب بدن، افزایش سرعت متابولیسم و ​​کاهش گرسنگی مرتبط است.

شماره دو، کربوهیدرات و لاکتوز کمتری دارد

ماست یونانی با حذف آب پنیر مایع حاوی مقداری لاکتوز یا قند شیر ساخته می شود. بنابراین،کربوهیدرات کمتری دارد. این می تواند برای افرادی که سعی در کاهش مصرف لاکتوز یا رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند مفید باشد.

شماره سه، برای روده و سلامتی شما مفید است

مانند ماست معمولی، ماست یونانی می‌تواند حاوی باکتری‌های مفیدی باشد که می‌توانند برای سلامتی شما به‌ویژه برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند.

این گروه از باکتری ها همچنین با عنوان پروبیوتیک ها شناخته می شوند و کارش تنظیم میزان باکتری های درون روده است تعادل بهتر باکتری های روده با بهبود هضم، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی مرتبط است.

شماره چهار ، ماست یونانی منبع ویتامین B12 است.

این یک ماده مغذی ضروری است که باید از رژیم غذایی خود دریافت کنید. در بسیاری از عملکردهای مهم بدن شما، از جمله تولید گلبول های قرمز و عملکرد مناسب سیستم عصبی و مغز شما نقش دارد. در حال حاضر، محصولات لبنی مانند ماست می توانند منبع مهم ویتامین B12 باشند، به ویژه برای گیاهخوارانی که لبنیات مصرف می کنند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان