خطرات استفاده از آرایش تاریخ مصرف گذشته + جدول بهترین زمان مصرف لوازم آرایش

خط سلامت: یک تصور غلط رایج این است که استفاده از آرایش تاریخ گذشته بی خطر است، اما همیشه اینطور نیست.

خطرات استفاده از آرایش تاریخ مصرف گذشته + جدول بهترین زمان مصرف لوازم آرایش

خطرات مربوط به استفاده از لوازم آرایش تاریخ گذشته از جمله مسدود شدن منافذ و رشد باکتری ها است.

به گزارش خط سلامت مهم است که به مدت زمان نگهداری آرایش خود توجه داشته باشید تا بتوانید از این خطرات بالقوه سلامتی جلوگیری کنید.

مشکلات لوازم آرایش تاریخ گذشته

پوست شما ممکن است به مواد تشکیل دهنده محصول واکنش نشان دهد اگر تاریخ انقضا آنها به پایان رسیده باشد. این می تواند منجر به قرمزی یا تحریک شود. اگر باکتری ها وارد پوست شوند، می توانند به سرعت تکثیر و باعث جوش یا عفونت های دیگر شوند.

کپک یکی دیگر از مشکلات رایج لوازم آرایشی قدیمی است زیرا رطوبت در داخل ظروف به مرور زمان جمع می شود و منجر به رشد کپک می شود. این رشد کپک می تواند باعث ایجاد جوش یا تحریکات دیگر شود.

یکی دیگر از خطرات استفاده از آرایش تاریخ مصرف گذشته، تغییر رنگ محصول در طول زمان است. این به ویژه در مورد محصولات پایه بسیار مهم است.

هر چه فونداسیون پس از خرید مدت بیشتری نگهداری شود، می تواند اکسید شود. این اکسیداسیون می تواند رنگ را تغییر دهد. اگر متوجه شدید فونداسیون رنگ بژ مورد علاقه شما کمی رنگ نارنجی بیشتری به خود می گیرد، ممکن است تاریخ مصرف آن تمام شده باشد.

استفاده از حس بویایی نیز راهی برای تشخیص تاریخ مصرف گذشته آرایش است. این روش با زیرسازی و ریمل به خوبی جواب می دهد. اگر محصول بوی عجیب و غریب یا بوی متفاوتی نسبت به زمانی که برای اولین بار آن را خریدید داشت، آن را بیرون بیندازید.

اگر فونداسیون شما شروع به جدا شدن به لایه ها کرد یا ریمل شما خشک شد، ممکن است بخواهید در استفاده از این محصولات تجدید نظر کنید. برای افزایش رطوبت ریمل خود آب اضافه نکنید، زیرا می تواند توانایی تولید باکتری را افزایش دهد.

به طور کلی، آرایش معمولاً یک سال از تاریخ تولید قبل از انقضا ماندگاری دارد.

تشخیص زمان انقضای آن فقط با نگاه کردن به محصول دشوار است، بنابراین در اینجا چند دستورالعمل مفید وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

ریمل و خط چشم مایع معمولاً برای سه ماه بی خطر در نظر گرفته می شوند. محصولات مایعی که در نزدیکی چشم استفاده می شوند، خطر گسترش باکتری ها را افزایش می دهند.

خط چشم مدادی، خط چشم ژله ای و مداد لب را می توان تا یک سال استفاده کرد.

فونداسیون مبتنی بر آب معمولاً برای یک سال خوب است، در حالی که فونداسیون مبتنی بر روغن برای حدود 18 ماه خوب است.

هر شش ماه تا یک سال یکبار، فونداسیون یا رژگونه های مبتنی بر کرم را جایگزین کنید.

محصولات پودری اگر به درستی و بدون رطوبت نگهداری شوند تا دو سال مفید هستند.

رژ لب برای یک تا دو سال خوب است و برق لب را می توان برای شش ماه تا یک سال استفاده کرد.

به حداقل رساندن انتشار باکتری در آرایش با استفاده از برس های اپلیکاتور تمیز شروع می شود. برس هایی که برای آرایش استفاده می شود باید هر هفت تا 10 روز یکبار شسته شوند تا از رشد باکتری جلوگیری شود.

پیروی از دستورالعمل های مربوط به انقضای محصولات آرایشی اولین قدم برای محافظت از خود در برابر هرگونه خطر بالقوه سلامتی ناشی از لوازم آرایشی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان